onsdag 21 november 2007

Banki i Bangkok!

Mmm, varmt varmt! Njuter i fulla drag av vader, mat och folket.

For att borja - flyget var en massa timmar forsenat sa nu kan vi Kastrup. Sjalva flyget gick bra med lite hjalp (tack svarmor!) och nu bor vi pa galna gatan i Bangkok, Khao San Road. Har brukar alla backpackers (och uppenbarligen nagra med resvaskor) borja samt avsluta sin Thailandsvistelse. Har kan man verkligen hitta allt. Galen shopping, god mat, knappa men roliga manniskor och en massa dricka som knappt kostar nagot alls.

Brorsan verkar sakta men valdigt sakert ta till sig den thailandska kulturen. Thaikillarna (dom som vill bli tjejer) tycker att han ar jattesot, sa jag far halla ett vakande oga over honom. Sarskilt uppvaktande ar en kille som "heter" Jessica. Han/hon har en bar dar man kan traffa folk fran all varldens horn.

(Som ni marker far man ha lite fantasi betraffande bokstaverna a,a och o nar man laser.)

Igar var vi pa ett gigantiskt shoppingcenter inne i centrala Bkk och jag paborjade glatt min handvaskeshopping. Ska forsoka halla igen lite, sa att jag slipper kanka pa sa mkt nar vi ska ut pa oarna, men det ar saklart svart (difficult). Idag har vi haft en slapp och harlig dag och mest legat vid poolen (som ligger pa taket pa hotellet). Magnus har aven hunnit med ett besok hos frisoren och fatt vitt har. "Pletty mistel!" Sagt med thaiaccent saklart.

Ikvall blir det inte sa manga ol, for i morgon ska vi pa langutflykt och klappa tigrar (i det dar templet dom visar pa Animal Planet) och titta pa floden Kwai. Ska uppdatera hur det var nar jag pallar satta mig vid en dator nasta gang. Alskling, jag saknar dig. Ha det bra allihopa!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Trogen läsare som jag är, så skriver jag först i "gästboken" här, för detta inlägg. Det låter som att Ni haft det trevligt hittills! :D

Angående Thaigrabbarna, kände på mig att det skulle nämnas. *skratt* Men det är väl inte så konstigt? ;)

Annika: A Girl can´t have enough of handbags! Go for it! Ehm.. shop til' you drop!)

Magnus: Klappa tigrarna från mig!

Många Kramar,
Jenny

Anonym sa...

Hej Älskling!

Saknar dig med. Njut av vädret, själv hade jag långkalsonger när jag jobbade igår... :-)
Klappa tigrarna fint och ta många bilder. Fick förresten ditt SMS igår, jag är mycket nöjd med att "fonden" kommer till användning, jag utgår ifrån att det är lika bra som du minns. :-)
Drik en Nite för mig med.

Kram på dig hjärtat!

Jacques

PS Glömde ju att hälsa "pletty Mistel"... ;-)

Anonym sa...

Drick ska dessutom stavas med "-ck", fasiken... ;-)

Elle sa...

Härligt -njut tjejen! Allt vad du orkar... :)
Kramkramkram från kalla, råa, gråa hemska sverige!

Anki Banki sa...

Tack alla gulliga ni! :-)

Jenny: Absolut, handvaskorna har dessutom forokat sig sedan sist!
Elin: Jag har kopt en baletten-bikini!!! Rod med vita prickar saklart.
Alskling: Det blev MASSOR av tiderbilder! Allt gott jag gor ar ocksa for dig. Alskar dig.