söndag 20 november 2011

Mitt nya "jobb"

Kära vänner! Ni måste tro att jag gått vilse ute i djungeln, men så är inte fallet. I elefantreservatet finns varken varmvatten, tv eller datorer, och därför har jag inte kunnat blogga. Nu sitter jag på nattvarden mellan Chiang Mai och Bangkok och försöker skriva från min IPhone trots skumpandet. Elefanterna är i goda händer, men i det översvämningsdrabbade Bangkok finns många hundar och andra djur som farit mycket illa när ägarna övergivit dem i vattenmassorna. Jag ska volontära på ett Dog Rescue Center i veckan som kommer med att söka efter hundar från en båt samt hjälpa veterinären på plats med att sköta om de som blivit funna.

Jag ska försöka blogga oftare om jag får möjlighet. Puss å kram sålänge!

3 kommentarer:

Linda sa...

Hej Sigge!

Du är duktig! Jag bllir rörd bara av att läsa om ditt engagemang! Ge alla hundar en kram från mig, stackarna! Vi har det bra här hemma och nu gör vi tre nätter! När kommer du egentligen hem? Vi pratade om att vi inte visste om du var hemma till julbordet den 12/12!

Puss o kram o var rädd om dig vännen!

Taxen sa...

Hej. Hoppas att det går bra med hundarna. Akta så du inte blir biten. de kanske har Rabies och allsköns sjukdomar

Sigge sa...

Hej pa er! Linda, jag kommer inte hem forran den 18 dec, sa ni far julfesta utan mig. Krama alla fran mig!