söndag 6 november 2011

Mitt i nedräkningen

Söndag kväll. Resväskan ligger framme, packningen ligger här och där. Det där med prioritering är inte min grej, då jag är på väg att packa halva väskan full av mediciner och andra "nödvändigheter". Jag hade ju inte tänkt fylla väskan redan här hemma, utan shoppa en massa kul på plats. Omprioritering påbörjad!

Igår körde vi undulaterna till mina föräldrar, som ska vara pippivakter. Det lär bli semester även för pippina med en massa pjolter och godsaker, om jag känner föräldrarna rätt. Stackars snälla Petra ska vara spindelvakt och kära svärmor ska vara blom- och postvakt. Tack till er alla för hjälpen!

2 kommentarer:

Hasse "Taxen" Nilsson sa...

Hejsan. Ja Du gör jätterätt, packa ner plåster, kompresser, sårsprit eller Jodopax, febermedicin och magmedicin. När min dotter Louise var volontär i Tanzania i buschen så kom "mammas" medicinväska till användning både för henne själv och andrqa volontärer som inte varit så förutseende. Good luck!!
Taxen

Anki Banki sa...

Hej Taxen! Du har säkert rätt. Kära svärmor (läkare) har packat ett stoort bra-att-ha-apotek. Om jag inte använder det själv lär jag lämna kvar resten, kan vara svårt och dyrt för lokalbefolkningen att skaffa.
Kul att du läser, ha det fint!
:-)
Sigge.