onsdag 9 december 2009

In paradisum

Egentligen har jag inte mkt att beratta. Dagarna ar sig lika - vi borjar med god frukost och spenderar sedan dagarna pa stranden med mycket bad pa min badmadrass (nej, inte Jacques, en uppblasbar), under en palm med en bra bok och med manga glassar och mojligen nagon ol. Eller tva. Det du, pappa! Skriver mest for att saga att allt ar bra med oss.

I morgon ska Sumali bjuda oss pa brunch pa stranden. Ska bli jattetrevligt. Hon har sagt att det inte ska bli sa varst spicy. Allt ar iofs relativt, sa vi far se.

Jag ovar vidare pa min thailandska till mangas fornojelse. Ungefar halva lokalbefolkningen vet om det (jag vet inte hur det gick till) och vill jattegarna prata med mig. Kul! Men det ar tur att jag kan uttrycket for att jag inte forstar sa bra. Mai koydi taurai kaa. Cha cha kawp khun kaa.

Till er darhemma sager jag Sawadee kaa! Ha det fint!

1 kommentar:

Anonym sa...

"Falang mao" fungerar rätt bra åxå!
Vi träffade en som känner Jessica på Kao San. Allt detta efter att Mackan inte kom hem förrän åtta en morgon(!).
Vi ses senare å ha det fint!
Mamma hälsar åxå!
/ Brorsan