söndag 6 december 2009

Happy birthday to king!

Sedan i torsdags ar jag och Jackles pa paradison Koh Chang. For den sprakintresserade betyder koh o (med tva prickar over) och chang betyder elefant. Det var nagon for langesedan med mycket fantasi som tyckte att ons utseende paminner om ett elefanthuvud och darav fick on sitt namn.

For mig finns har det ultimata lugnet. Man kan slappna av och agna dagar at att bada i det riktigt varma vattnet eller att sitta under en palm och lasa en bok. Pa kvallarna satter man sig pa en servering pa stranden och ater grillad fisk som precis levererats fran fiskebatarna. Yummi!

Igar var det den thailandske kungen Bhumibols fodelsedag. Da han ar otroligt dyrkad firades detta mkt. Vi hade dagen till ara inhandlat de thailandska gula trojorna med kungaemblemet och blev ivrigt uppmarksammade och pahejade av thailandarna som inte ar vana att se vasterlanningar (falanger) i sadana. Vi firade nere hos var van Sumali, som har ett massagestalle nere pa stranden vid var bungalow. Vi tande ljus och satte i langa rader utmed strandkanten och festade pa markliga thailandska frukter och sotpotatischips. Jag ovade pa min thailandska, och blev utskrattad nar jag tydligen sa ett ord som betyder ngn sorts cirkuskonst och inte "senare tack" som jag trodde. Vad som skilde? En kort kort paus mellan andra och tredje stavelsen. Detaljer!! Mysigt hade vi det iaf.

Idag vill jag passa pa att gratulera tva andra personer som betyder mycket for mig - Petra och Elin fyller ar! Grattis och tjohoo!

Ha det sa bra, alla ni som laser!

3 kommentarer:

Elle sa...

TJOHOOO!!!

Tack bästaste Annika!

Ha det superduperunderbart och lite till. Och hälsa så gott!

KRAM kraaaam!

Atte sa...

Tijohooou!

vilket äventyr ni är ute på, låter
helt fantastiskt!!!!

Anki Banki sa...

Tjohoo! Petra, var bungalow har nummer b2. Det ar ju ditt hus!