tisdag 17 november 2009

Tillbaka!

Under kvällen pratade jag en lång stund med min allra bästa vän Petra. Hon påpekade att det var väldigt längesedan jag skrev något i bloggen. Det har hon helt rätt i, ca två år har det gått sedan senaste inlägget. Petra tyckte att det var på tiden att börja igen, främst med tanke på att en ny Thailandsresa hägrar. På måndag flyger jag och Jacques till världens häftigaste stad Bangkok. Några timmar senare sätter sig brorsan och Mackan på ett annat plan och så ska vi mötas på gamla hederliga kaosgatan. Ska bli helt fantastiskt!

Då jag varit en mkt högljudd gnällfis på sistone kan det inte ha undgått någon att jag fått en rälig sjukdom. Hösten har varit tämligen jobbig med många undersökningar, den ena obehagligare än den andre. Jag tycker dock att jag den senaste veckan har börjat bli bättre, och har även kunnat äta lite lättare mat. Är duktigt trött på allt i puréform så det är en underbar känsla att få tugga lite igen! Hur som helst, nu behöver jag verkligen ha det riktigt roligt och komma bort ifrån vad som har blivit min nya vardag. Läkarna har godkänt att jag åker och dietisten har försett mig med enorma mängder näringsdryck som jag ska ta med mig. Det ska bli så skönt att få uppleva all glädje jag alltid känner i "the land of smiles" och fokusera på allt gott här i livet.

Jag kommer att uppdatera bloggen så ofta jag pallar under vår resa. Kommentera gärna! :-)

Puss och kram!

Inga kommentarer: